Normele de consum combustibil:
Explicaţia etichetei UE pentru anvelope
Sistemul UE de etichetare a anvelopelor oferă importante informaţii de siguranţă şi de mediu despre fiecare anvelopă. Aceasta vă permite să comparaţi anvelopele în funcţie de aderenta pe carosabil umed, eficienta consumului de carburant şi nivelul de zgomot.
Eficienta anvelopei vs consumul de carburant:
Cum reduc anvelopele consumul de carburant?
Pe scurt, anvelopele eficiente din punctul de vedere al consumului de carburant necesită mai puţină energie pentru a rula. În ultimă instanţă, aceasta înseamnă un consum mai redus de carburant.
Cum se clasifică eficienţa consumului de carburant?
Eficienta consumului de carburant se clasifică de la A la E, pe o scală cu cod de culori.
• A (verde) = clasa cea mai ridicată de eficientă a consumului de carburant
• E (roşu) = clasa cea mai scăzută de eficientă a consumului de carburant
Ce înseamnă această clasificare
Diferenţa dintre clasa A şi clasa E ar putea însemna o reducere de până la 7,5% a consumului de carburant. În termeni reali, dacă alegeţi anvelope din clasa A în locul unor anvelope din clasa E, aţi putea economisi peste 6 litri de carburant la fiecare 1.000 km.*
La un preţ mediu al benzinei de 5 lei pe litru, aceasta înseamnă economii de peste 1000 de lei pe întreaga durată de viaţă a anvelopelor.*
Nu uitaţi, veţi reduce şi impactul asupra mediului!
*Pe baza unui consum mediu de 8 litri/100 km, un preţ al benzinei de 5 lei/litru şi o distanţă medie parcursă de anvelopă de 35.000 km. Consumul real de carburant şi economiile de cost pot varia, printre altele, în funcţie de presiunea anvelopei, greutatea vehiculului şi stilul de conducere
Siguranta pe suprafete umede:
Performanta anvelopei pe carosabil umed:
Ce este aderenţa pe carosabilul umed?
"Aderenţa pe carosabilul umed" este capacitatea de a adera la drum în condiţii de umiditate. Clasificarea UE se concentrează pe un singur aspect al aderentei pe carosabil umed: performanţa de frânare pe carosabil umed a anvelopei.
Cum se evaluează aderenţa pe carosabil umed?
Aderenţa pe carosabil umed este clasificată de la A la E:
A = clasa maximă - E = clasa minimă
Ce înseamnă această clasificare
Într-o situaţie de urgenţă, câţiva metri înseamnă foarte mult. În cazul unui autoturism de pasageri care aplică forţa totală de frânare la 80 km/h, un set de anvelope de clasa A va opri autoturismul pe o distanţă cu până la 18 metri mai mică decât un set de anvelope din clasa F. *
Notă: În timpul deplasării, respectaţi întotdeauna distanţele de oprire recomandate.
* Când măsurătorile se execută conform metodelor de test specificate în Regulamentul CE 1222/2009. Distanţele de frânare pot varia în funcţie de condiţiile de deplasare şi de alţi factori de influenţă.
Valorile afişate pe etichetă au doar caracter ilustrativ. Valorile pentru o anumită anvelopă în functie de gamă/dimensiune pot varia.
2,6m
Normele de zgomot ale anvelopei:
Nivelul de zgomot produs pe carosabil:
O parte din zgomotul emis la trecerea unui vehicul provine de la anvelope. Alegerea unei anvelope dintr-o clasă performantă ca nivel de zgomot va reduce impactul deplasării autoturismului asupra mediului înconjurător.
Ce măsoară clasificarea UE a nivelului de zgomot?
Clasificarea UE măsoară emisiile de zgomote externe ale anvelopei, exprimate în decibeli.
Deoarece multe persoane nu cunosc valorile în decibeli, se afişează imaginea unui difuzor cu unde negre, pentru a semnifica zgomotul produs de anvelopa respectivă. Cu cât numărul de unde este mai mare, cu atât anvelopa este mai zgomotoasă.
• 1 undă neagră: Silenţioasă (cu cel putin 3 dB sub limita europeană)
• 2 unde negre: Moderată (între limita europeană şi 3 dB sub aceasta)
• 3 unde negre: Zgomotoasă (peste limita europeană)
Ce înseamnă această clasificare?
Nivelurile în decibeli sunt măsurate pe o scară logaritmică. Acest lucru înseamnă că o creştere cu doar câţiva decibeli reprezintă o diferenţă uriaşă între nivelurile de zgomot. De fapt, o diferenţă de 3dB dublează zgomotul extern produs de anvelope.
Gândiţi-vă la miile de autovehicule care circulă zilnic pe drumurile noastre. Dacă am alege cu toţii anvelope cu clase de zgomot mai reduse, imaginaţi-vă cât de liniştite ar fi oraşele noastre.
-
1 linie neagra
3 db sub limita
EC reg. 661/2009
-
2 linii negre
se afla in limitele
EC reg. 661/2009
-
3 linii negre
este in limitele
EC dir. 2001/43
Reviews
There are no reviews yet.